Selasa, 28 Februari 2012

Doa Barang Hilang

Saya pernah kehilangan cincin peninggalan arwah ayahanda tercinta. Puas mengeledah seisi rumah namun tidak ketemuin. Sudahlah harganya mahal, namun pusaka orang tua yang saya risaukan. tiga hari mencarinya tidak ketemuin juga.

Saya mula risau. selepas solat tidak henti-henti saya berdoa. moga Allah terangkan mata saya dan menjumpainya semula. Akhirnya saya berikhtiar menelefon Insan Soleh memohon cadangan dan pertolongan. Beliau mengajarkan saya doa berikut.

1. Doa bila barang disayangi hilang

Ambil segelas air dan seusai solat fardu, bacakan ayat beikut;
Surah Al-fatihah 3x
Surah Al-ikhlas 3x
Surah Ad Duha 3x
Selawat 3x
Kemudian bawa selas air berkenaan ke luar pintu rumah kita, minum sedikit dan selebihnya basuhlah muka kita dengan membiarkan airnya jatuh ke tanah.
Niatkan juga untuk bersedekah sekiranya barang yang hilang berkenaan dijumpai.

Alhamdulillah setengah jam kemudian saya temuin cincin pusaka arwah ayah di balik pakaian yang berlipat.
Syukuran.

0 Ulasan:

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama